Omvänt karma

 
Jag skulle vilja klona mig själv i miljoner exemplar. Jag skulle vilja utöka dygnets 24 ynka timmar för att hinna med allt. Hinna med alla.

Det har alltid funnits en djupt rotad känsla i mig av att vilja finnas där för andra. En vilja som många gånger åsidosatt mig själv. Samtidigt har det givit mig en enorm belöning i form av att bevittna att jag lyckats tillföra något gott i någon annans liv. Plötsligt har det uppstått en vinn-vinn-situation, genom att ge så får jag själv. Ett slags omvänt karma. Såklart har det också varit envägs, men det är en annan historia. 

Jag har för länge sedan insett att varken kloning av en själv eller utökning av timmar faktiskt är möjligt utan istället krävs det av en att skapa en "livets prioritetslista" där hjärtat måste vara en vägledande kompass. "Var snäll mot de snälla" är en mening som tagit tag i mig. Utifrån det mottot är det lättare att skapa en sådan prioritetslista.

Det finns så många som är snälla och som inte vet att de är fantastiska. Att kunna vara genuin, öppen och ärlig är så vackra egenskaper. Jag kan inte tillräckligt understryka hur tacksam jag är över de genuina människor som jag har runt mig. Bland annat min fina sambo.

Ni andra går inte obemärkta förbi. En snäll människa menar inte illa utan är den som innerligt vill dig väl. En som stöttar dig i motgång och firar i medgång.

Tack!

Karma är vad du gör det till!

Kommentera här: