När kärlek blir en slit- och slängvara

 
Jag anser att den yngre generationen tar alldeles för lätt på kärlek. Man kan ha någon man umgås med väldigt mycket och som man till och med har sex med men lika väl heter det att man bara dejtar. När övergår då dejtandet till att bli ett mer seriöst och permanent förhållande kan man fråga sig? Vad är det som ska till? Det är inte heller helt ovanligt att man dejtar flera stycken samtidigt. För när man dejtar har man ju inga förpliktelser mot varandra. Det känns som man inte tar något ansvar för varandra och varandras känslor. Hur många blir inte sårade på vägen? Ännu konstigare, i alla fall enligt mitt tycke, är när man bara träffas för att ha sex. Jag dömer inte alls, utan jag menar bara att jag inte förstår det. För mig skulle det vara så destruktivt. Jag är ganska övertygad om att det i de flesta fall slutar med att någon far illa.

För mig är kärlek något väldigt fint och något man ger bara till den man verkligen har starka känslor för. Det är också helt uteslutet för mig att ha sex med någon jag inte är kär i. Det fungerar helt enkelt inte för mig. Hellre inget föhållande alls än ett som bara bygger på utseende och sex. Jag tycker synd om de som är yngre och tar det här med kärlek och känslor seriöst. De kan inte ha det lätt. 

Äkta kärlek är när man kan blotta sig fullständigt för sin partner, prata om sina innersta känslor hur konstiga de än är och ändå känna sig trygg i att man är älskad. Jag vill också kunna ha en dålig dag eller kunna se ut som fan utan att det gör någon skillnad. För visst vill man bli älskad för den man är? 

Jag hoppas verkligen att de som drabbas och blir sårade, så småningom kan tänka att de är värd något bättre. Någon som man kan kommunicera med, vara sig själv med. Någon som det är på riktigt med.
 
Det är så lätt att man letar fel hos sig själv och att man inte duger. Blir man då också sviken blir det bara ytterligare ett kvitto på att man inte räckt till och då föds det ännu mer destruktiva tankar och med det ett destruktivt beteende. 

Äkta kärlek står pall för det mesta och är så väl värd att vänta på. 

Kommentera här: