Malmö och mini-spa

Igår låg vi först våra obligatoriska timmar på trädäcket nere på Gröningen. Lite mindre folk nu när helgen är över och många har återgått till sina jobb efter att ha haft semester. Det var en markant skillnad faktiskt och det är ju bara skönt. Svettigt, svettigt att ligga i solen då det är tropisk värme och knappt någon vind. Jag som brukar klaga över att det alltid blåser i Skåne hade välkomnat den minsta pust i nuläget.

Efter lunch med syrran (läs gårdagens inlägg) åkte vi hem och snabbduschade och tog sedan tåget till Malmö. Där klämde vi diverse klädaffärer (älskar att shoppa med Annelie) och naturligtvis handlade vi en del. Jag köpte mig faktiskt en höst/vinterkappa på Zara och en klänning (Annelie köpte en likadan) på Gina Tricot. Annelie blev med en t-shirts klänning som hon fann på rean på Åhléns.


På tåget på väg till Malmö.



Tror dom gillar att cykla i Malmö.



Lilla Torget, mysigt ställe att häcka på.



Jag i shoppingtagen.


Idag har vi varit...ja just det...på trädäcket vid Gröningen! Surprise! Orkade med fram till tolv då vi cyklade till Ica Oj och handlade lite lunchmat. Vi gjorde varsin grekisk sallad som blev riktigt goda. Sen hade vi kroppsvård här hemma i lägenheten. Först färgade vi ögonbryn och ögonfransar, lade sedan varsin ansiktsmask som Göran gav oss innan han åkte till Uno och slutligen duschade vi och gjorde inpackning i håret. Sen kände man sig fräsch som en nyponros i åtminstone en timme. Vi bestämde oss nämligen för att ta bussen till Råå och när vi kommit nästan till Söder kom jag på att busskorten låg hemma, så det var bara för mig att vända hemåt uppför skitbacken för att hämta dem. Tog sen cykeln ner igen och även om vinddraget som blir när man cyklar svalkade av mig något så var jag ändå dyngsvettig när vi klev på bussen. Phuu!
Väl på Råå, gcik vi lite på huvudgatan där och var även ner till havet en sväng. Där var fortfarande mycket folk som solade och badade trots att klockan började närma sig sex.

Efter ha strosat färdigt på Råå tog vi bussen in till stan igen. Käkade varsin grillad ciabatta på Petters (riktigt smaskig) och satte oss sedan på uteserveringen vid Espresso House  med varsin frapino. en slags milkshake men med lite tunnare konsistens. Jättesmarriga! Kikade in en sväng på Friskis&Svettis där vi pratade lite med Pernilla, som haft pass, och Ullis, som tränat på Pernillas pass. Promenerade sedan hem igen vägen över söder för att hämta min cykel. Nu sitter vi vid varsin dator och surfar. Det är 28 grader i lägenheter men vi läser just att lågtrycken står på rad så snart är det slut på värmen för den här gången. Vill inte!


Jag hoppas några av rynkorna följer med på kuppen.



Medan Annelie surar över att solbrännan hon kämpat med i flera dagar snartär ett minne blott...hahaha...

Ikväll: Göran kommer hem + Morden i Midsomer.
1 Ulla:

skriven

ja inte ska man väl gnälla på värmen...snart är den ett minne blott...fast lite svettigt är det allt..hehe..



sköna bilder!!

2 Tina:

skriven

Snacka om flagning...hahahahaa

Kommentera här: