Kräftskiva




On my way! Gud, att jag alltid ska se ut som en bitch på bild. Hahaha...

Vi var ett lagom stort och glatt gäng som igår kväll samlades hemma hos Sandra och Aris på kräftskiva. Sandra och Cecilia var kvällens värdinnor och initiativtagare till kalaset. Det var delvis knyte och jag hade ett par olika ostar med mig plus räkor eftersom jag inte är någon älskare av kräftor. Var och en hade också sitt eget dricka med sig. Jag drack rosévin till mina räkor vilket jag förövrigt druckit genomgående denna sommar när jag varit ute på något.

Det var riktigt god mat och vi satt i flera timmar och käkade. Det blev en riktigt gedigen buffé av allt alla hade tagit med sig och trots att vi åt mängder så blev nog hälften över. Sandra hade även gjort en jättegod efterättspaj som serverades med vaniljsås och när maten var avverkad kom godisbordet fram i form av choklad, smågodis, nötter och chips.

Sofia (som inte ville inte vara med på bild) och Louise.

Aris ser full i fan ut.

Sandra, en av kvällens värdinnor.

Aris tar stöd av kvällens andra värdinna, Cecilia =)

Louise stod för underhållningen, genom att hålla låda hela kvällen.

Till och med "kräftgubben" såg lite på sniskan ut fram på småtimmarna.

Ja, det blev många goa skratt denna kväll som gick fort, som alltid när man har trevligt, och vid halv-1 bröt vi alla upp. De flesta av oss åkte raka vägen hem medans några gav sig ut i nattens vimmel för att fortsätta roa sig. Orka! Näe, är för gammal för sånt. Annat var det förr, då gick man liksom hem när klockan var sådär ett, två på natten. Nu går folk ut vid den tiden!!! Det var inga ställen som hade öppet längre än till två för den delen så även om man hade orkat så.

I morse var jag och Sophia varit ute på en lång promenad i Pålsjö skog. Jag hade lovat Madde att komma på hennes danceaerobic nu på eftermiddagen men passet blev inställt då hon lyckats med konststycket att få en glasbit i foten, ajajaj.

Så nu viker jag resten av kvällen till mys i soffan. Känns som en ok avslutning på helgen. Eller vad säger ni?

Tjingeling!

1 Petra:

skriven

Du ser inte alls bitchig ut, du ser jättefin och snäll ut! Låter som en toppenhelg! Kram

Kommentera här: