Ont ska med ont fördrivas?

Igår köpte jag då min spikmatta och var ju så klart tvungen att testa den när jag kom hem. Funderade först på att ha en t-shirt på men bestämde mig att köra racet fullt ut. De första fem minuterna gjorde det mest ont men sen försvann det och jag blev mer varm och het över ryggen. Jag blev också väldigt avslappnad och höll nästan på att somna. Gav mig efter 15 minuter och var bara tvungen att dokumentera med en bild på min rygg som inte såg klok ut efteråt. Det tog nog nästan en timme innan den såg normal ut igen.



Och faktiskt, har jag inte haft lika ont i natt. Har sovit gott och tog ingen värktablett innan jag lade mig igår kväll. Nu ska jag ligga på mattan varje dag i en kvart och sen kan man öka på tiden efersom om man vill.

Det tog lite tid innan den utlovade solen tittade fram igår, så jag passade på att fixa lite hemma. Tvättade en maskin och hängde ut på balkongen där det sen torkade på nolltid när solen väl kom. Och oj vad varmt det blev. Lade mig en stund på Viskängen där det var mycket folk. Där var ett helt gäng som riggat en hel musikanläggning och som spelade för ALLA i  hela bostadsområdet. Det vill till att man gillar musiken då! Lite störande var det allt och inte särskilt avkopplande men jag orkade ändå somna en stund. Fattar inte att jag kan vara så trött hela tiden! Fick i alla fall lite ny energi så när jag kom hem dammsög jag och skurade vilket var välbehövligt. Fattar inte var all skit kommer ifrån! Jag kan dammsuga ena dagen och nästa dag är dammråttorna där igen. Helt obegripligt!

Mot kvällningen tog vi en tur ner till Hallandsåsen och tog oss en helt underbar kvällspromenad. Snacka om livskvalité! Vi var så gott som själva där. Vi såg bara lite folk när vi kom som var på väg därifrån och ett litet sällskap vid en rastplats när vi nästan var tillbaka vid parkeringen. När vi kom hem hade klockan hunnit bli nästan tio men på Viskängen var det fortfarande en hel del folk som grillade och festade.

Från kvällens promenad (tänk er att klockan är åtta på kvällen):













1 Malin:

skriven

Välkommen till spikmatte-fancluben ;-) Jag fattar inte hur jag kunde vara utan denna förut, jag ligger 20 min varje lunchrast på den och mår så mycket bättre. Härligt när man hittar något som är så perfekt!

Nog kan man väl säga att sommaren är här nu... som vanligt härliga bilder att titta på här i bloggen. ni verkar ha det väldigt mysigt ihop.

kramar

ps) förföljande vän = migränattacken. så så där kusligt var det inte ;-)

2 Petra:

skriven

Jag vill också ha en spikmatta. Får nog bli en sådan till hösten... verkar bra! SKulle nog passa mig. Kram kram

3 Vicky:

skriven

Hehehe.. En spikmatta skulle jag också vilja ha faktiskt men det lär nog ska dröja innan plånboken tillåter en. Fina bilder :) Här har vi haft en par dagar med sommar värme, så himla skönt.



Jo, jag har varit tyst ett tag, jag är så himla trött och så himla uppstressad samtidigt att jag inte kan sitta ner en sekund utan mest bara vandrar runt hela tiden. Hatar dom här perioderna.. Nu kom jag på att jag inte ens kollat mailen på nästan en vecka så då passade jag på att titta in till dig :) Kanske tar jag mig i kragen senare och skriver lite blogg med, datorn ska iaf få stå på, utefall.



Bamse kram :)

4 Ullagulla:

skriven

hahhaa..känns som jag suttit inspärrad på isolering eller nåt....alla bloggar jag missat....



fina foton du tagit..härliga bilder..men den på ryggen..ajaj...är det det som man kallar apelsinhud?=)

5 Lindis:

skriven

Ja, jag är väldigt nöjd med min spikmatta själv! Ett mycket bra inköp! kram

Kommentera här: