Mammografi



Idag var jag uppe med hönan för att gå på mammografi. Undrar alltid hur de ska lyckas få in mina "ärtor" i den där apparaten. Fascinerande! Önskade sköterskan lycka till och vi skrattade gott. Och det gick bra den här gången också. "Får man kallelse en gång om året numera", frågade jag. "Nej, det är två år sedan du senast var här", svarade hon. Kvack! Två år sedan! Shit alltså, vad fort tiden går.

Var på återbesök hos läkaren i går också. Han sjukskrev mig 25 procent i en hel månad till. Nu återstår bara att se om Försäkringskassan godkänner det också. Blir galen på reglerna som är för de som är sjuka. Jag hoppas innerligt att borgarna åker så det ryker i nästa val. Jag betalar gärna lite mer i skatt för att vi ALLA ska få det bättre och en trygghet när vi inte mår bra. Man ska ju inte behöva fråga sig om man har råd att vara sjuk!!!!

Hoppsan! Precis nu i skrivandets stund ringde de från Försäkringskassan. Gulp! Men de ville bara höra hur jag förlägger min arbetstid nu när jag är sjukskriven??? Blev så överrumplad att jag glömde att fråga varför de vill veta det. Ja, ja...

Idag är det ju Valborgsmässoafton och tyvärr öser regnet ner utanför. Planerat var att vi skulle grilla hos syrran och Jocke men som det ser ut nu så får vi nog hålla oss inomhus istället.

Hur firar ni Valborg?
1 Ulla:

skriven

ja du ..undrar just vart jag kommer bli kallad till mammografi nästa gång...ärtor eller inte...lika komisk den där apparaten...önskar det fanns för männens också...och då menar jag inte bröst..=)



min valborg firade jag i ett ösregnande göteborg....gloende på cortegen och blöt blev man...burr..

2 Frida:

skriven

Firade med mysigt restaurangbesök...Italienskt. Med kompis och min fina kille :). Firade ju fördelsedag också! Tack för fint grattis. Kram

Kommentera här: