Stående komedi =)



Ikväll blir det premiär på The Tivolis stand-upkvällar. Jag, Sophia och några till var där varje onsdag förra sommaren och det var jättetrevligt. Ska bli så kul! Kanske ser The Tivoli inte så inbjudande ut i vinterskrud men jag hade ingen annan bild. De har en jättestor uteveranda under tak med bar som inte syns i bild och där brukar showen vara. Det kostar ingenting att gå in utan bara det man beställer i baren. Billigt onsdagsnöje med andra ord. Det gillar vi!

Hade lönesamtal med chefen igår. Gick väl så där. Jag var i alla fall tydlig med att påpeka att även om vi inte är helt överens om allt just nu så måste både hon och jag försöka skilja på sak och person. Det faktum att jag är sjukskriven får ju inte påverka lönesättningen men jag känner mig ändå inte trygg i det. Jag kunde läsa mellan raderna när hon pratade och det gör mig så ledsen. Men nu har jag i alla fall sagt det, mer kan jag inte göra. Fy fan vad det här suger. Mitt mående åker verkligen berg- och dalbana då jag hela tiden stöter på patrull och motstånd. Varför är det så svårt att förstå att det jag lider av är precis lika hämmande som att vara fysiskt handikappad. Man skulle aldrig be en lam att resa sig upp och gå. Suck! Det som inte syns på utsidan räknas inte alls för en del. Men vem som helst kan hamna i den här situationen och jag önskar ingen att göra det. Det är verkligen hemskt!

Snart dags att bege sig till jobbet. *Ångest*
1 Ulla:

skriven

trist när du inte får cred för det du faktiskt gör på jobbet...det är ju mycket deras fel att du mår som du gör...dagens personalpolitik på vissa ställen suger...



Kommentera här: