Lyckat nyårslöfte

Nu har jag infriat mitt nyårslöfte och avstått från godis i två månader. Har inte fuskat med en endaste liten bit. Jag kan vara jäkligt envis när jag sätter den sidan till och jag har bestämt mig för att köra på. Är inte det minsta godissugen längre så varför börja igen då? Bara onödigt att trigga igång sötsuget.


En annan sak som jag ska dra ner på är mackor för jag äter alldeles för mycket bröd och jag är lite trött på det.. Så idag när jag kom hem kokade jag havregrynsgröt som jag serverade med lingonsylt och mjölk. Skitgott! När jag bodde i Åmål var det min standardfrukost men sen jag flyttade till Skåne har det blivit naturell yoghurt med müsli istället. Har faktiskt saknat gröten och det är ju ett perfekt kvällsmål istället för smörgåsarna.

För övrigt är jag gräsänka hela veckan. Göran behövde vila från jobbet (och kanske från mig med, vad vet jag hahaha...) så han tog ledigt och åkte hem till Norrland. Jag har själv en ganska fullspäckad vecka, ingen rast ingen ro. Ikväll har jag jobbat till sex, imorgon ska jag värda två timmar på kvällen, på onsdag eventuellt bortbjuden, torsdag träning och fredag utgång med Sophia. Hej och hå!

Nu ska jag i myskläderna och lägga mig i soffan. Underbart!
1 Lillasyster:

skriven

Mumsigt med gröt =))

2 Madelen:

skriven

oooh jag älskar gröt! =)

3 Trixie:

skriven

Äter oftast gröt jag med. Med kanel. Men börjat med lättsockrad sylt nu för ibland blir man förjäkla trött på smaken... :P Kram

Kommentera här: