Mysig lunchpromenad och beröm

Idag hörde Frida av sig precis innan min lunch för att gå lunchpromenad med mig. Så glad jag blev! Saknar henne skitmycket på jobb ju.


Here she comes =) Både Jack och Saga var med!


Världens sötaste Jack sov gott hela tiden.

Det blev en promenad på sisådär 25 minuter så vi hann snacka en del. Det var riktigt skönt ute, fick ta av mig jackan för att jag blev så varm.


Vilka coola vagnar det finns nuförtiden.

Fick skjuts hem av Daniel efter jobbet eftersom det började regna. Skönt att jobba förmiddagspasset hela veckan och få lite lediga kvällar. Var förresten hos kuratorn idag och fick jättemycket beröm av henne. Hon menar att jag verkligen jobbat med mig själv och att hon ser en helt annan Carina idag än den hon mötte när jag först kom till henne för ett och ett halvt år sedan. Jag såg att hon var märkbart rörd när hon sa det och hon sa även att hon kände sig priviligerad som fått jobba med mig. Dessutom menade hon att även hon lärt sig jättemycket av mig eftersom hon tycker jag är så klok. Det var väl beröm som kallas duga! Snacka om att jag blev glad och stolt över mig själv! Jag känner ju själv att jag utvecklats jättemycket men det är ändå skönt att få ett kvitto på det och en bekräftelse på att jag är på rätt väg och inte ute och cyklar.

Idag på morgonmötet passade jag på att säga till Maggan hur mycket jag/vi kommer att sakna henne! Hon blev väldigt rörd och då blev jag och några stycken till också ledsna. Så det blev så att vi satt där och snörvlade ikapp! Faktum är att Maggan är helt fantastisk när det gäller att ha empati och förståelse när någon inte mår så bra. Hon har fungerat lite som "hjärtat" i gänget för hon förstår alltid vad man menar när man är ledsen över något. Det behövs en sådan person i en grupp så att det blir en bra balans. Så jäkla trist att hon blir borta efter den här veckan då hon går i pension.

Ja, det var väl det hela för idag. Fast en höstbild kan man ju alltid klämma in ;-)

1 Trixie:

skriven

Älskar sista bilden, kanon!

Kommentera här: