Allt slit förgäves!

Asså! Nu är jag lite kinkig faktiskt. Ni som någongång blivit av med en cykel, vet vilka bestyr det är att fixa med alla papper, i alla fall om man har tänkt sig någon ersättning för förlusten.
 
Det är ju miljoners uppgifter (som man såklart har ett elände med att leta upp) som ska anges, först i polisanmälan och sen till försäkringsbolaget. Cykeln är sju år gammal och jag visste ju såklart  preciiiiis var jag hade mina papper angående den. Näää, det fick bli en tur till cykelhandlaren som hjälpte mig att ta fram alla fakta. Tack för det!
 
Och vad tror ni det slutade med? Jo, när det räknat bort värdeminskningen och dragit bort självrisken så kom de fram till att jag får NOLL, NADA, ZERO i ersättning.Det bidde INGENTING!
 
Allt detta besvär till absolut ingen nytta alltså. Så nu blir det till att traska och gå och jag är lika glad ändå. Not!
 

Kommentera här: