Dagens glömska

Idag skulle jag ju skriva om vår kick-off på Friskis som gick av stapeln nu på förmiddagen. Men heter man Carina och är världens mest glömska tjej, så blir det aldrig som man tänkt sig. Ja, ni som känner mig vet ju! Och snart alla de som inte känner mig också. Suck! Ja, vad glömde jag i dag då? Jo, självaste kameran ligger kvar på Friskis, så klart! Så det får jag väl skriva om en annan dag dåra.
 
Är trött så in i norden. Jag har ju alltid kunnat somna gott men sen haft problem med att jag vaknar frampå morgonkvisten mellan sisådär tre och fem. Nu har jag dessutom fått problem med att somna när jag lägger mig PLUS att jag vaknar tidigt. Det suger verkligen musten ur mig! Just nu skulle jag lätt kunna somna en stund, men då kommer jag inte att kunna sova inatt igen. Det är verkligen en gåva att kunna sova, och tvärtom, en pina att inte kunna göra det. Har i alla fall sovmorgon imorgon, det känns skönt.
 
Nu blir det tvätt och matlagning och lite senare ska jag träffa fina grannen och hänga en stund.
 
Är förresten galet sugen på hemmagjorda köttbullar, brunsås och rårörda lingon!
Ser det inte gott ut? Mums!
 
Herrå!
1 Lillasyster:

skriven

Ser otroligt gott ut... vi ska göra hemmagjorda hamburgare, med guacamole och massa goa grönsaker. Det äter vi typ varannan vecka... gå gott! =)

2 Lillasyster:

skriven

gå gott, haha... så gott skullereva! =)

3 The eyes of truth:

skriven

Enligt en färsk enkätundersökning utförd av SIFO, så känner 63,1% av svenska folket till att Bumsanrina är mkt glömsk. 15,3% trodde att du har bra minne och 21,6% var antingen osäkra eller hade glömt bort hur bra ditt minne var. Det är en statistiskt signifikant uppgång sedan januari 2014, då endast 51,7% (+11,4% nu alltså) av de tillfrågade visste att du hade dåligt minne. ;)

Om det är ngn tröst, så är jag nog ännu mer glömsk...

Kram/ M

Lillasyster: Kan vara gött att ta en promenad också ;)

Svar: Underbart! Har alltid undrat hur jag ligger till ;-)
Bumsanrina

4 The eyes of truth:

skriven

Förresten, hehe: "Nu blir det TVÄTT och matlagning och lite senare ska jag träffa fina grannen och HÄNGA en stund". Vilken trevlig granne som hjälper dig att hänga tvätten! ;)

MVH/ Ms. Under Standing

Svar: Haha...Någon författare lär jag aldrig bli. Men vad gör det om hundra år!
Bumsanrina

5 The eyes of truth:

skriven

Tänk om t ex Astrid Lindgren tänkt så. Faktum är ju att ett flertal förlag var av den åsikten tills hon slutligen fann ett förlag som inte refuserade hennes "osäljbara" bok om en stark flicka som bodde med en häst och en liten apa...

Det du skrev var en helt korrekt mening, eftersom syftningen är lätt att finna. Jag bara VALDE att kommentera den mindre troliga varianten av tvetydligheten. Så, det var inte kritik, utan bara lite av min fnöske-torra humor, hehe...eller kanske inte "hehe"... ;)

Svar: Tänkte inte ens tanken att det skulle vara någon slags kritik. Bara så kul att man kan " få till det" utan att man är medveten om det. Haha..
Bumsanrina

Kommentera här: