Julhelgen 2018

Julen har flytit på bra för oss. Ingen stress, bara lugnt, skönt och behagligt på alla sätt och vis. Dagen för julafton gick vi upp på morgonen för att ägna oss åt en av våra favoritsysselsättningar; Dans! Sandra som tidigare kört danceaerobic är i stan och kör fyra pass under julledigheten. Åhh, så kul att få dansa igen! 
 
Sandra och jag efter passet. 
 
På eftermiddagen började vi bygga på ett 1000-bitars pussel med James Bond-tema. En riktigt utmaning då pusslet saknar en riktig mall. Men vi är båda envisa när vi företar oss något så vi blev sittandes hela kvällen plus att vi spelade bingolotto samtidigt..hahaha..Tradition dagen före julafton ju!
 
Björn har fått ihop ramen. Bra början!
 
X antal timmar senare...
 
Blev ingen storvinst på bingolotto den här gången heller. Jaja..allt är inte pengar här i världen..
 
Julafton och vi var bjudna på mat hem till familjen Gunnarsson. Ingen julmat, vilket passar oss perfekt. Jag är ingen älskare av julens anrättningar och det vi gillar tog vi till lunch. 
 
Lite tilltugg innan den "riktiga" maten. Mums!
 
 Syrrans svärmor Rose hade gjort jättegod räksoppa till förrätt.
Och Joakim fixade med oxfilén som var perfekt tillagad och lindad med bacon.
 
 Rose vid spisen. Malte och Björn konverserar i väntan på maten.
 
 Systersonen, världen finaste Kalle.
Jag med pappa och med Björn.
 
Vi blev inte så jättesena då Myssli var ensam hemma i Förslöv. Han blev så glad när vi kom hem och var gosig hela kvällen sen. Gullpluttten!
 
Underbara Myssli vid dammsugaren som han älskar.
 
Juldagen och det blev en lugn skön dag i hemmet. Plockade och städade upp lite. Det blir fort stökigt när man har kattunge. Leksaker och prylar lite här och var. 
 
Och pusslet avancerar. Pust!
 
Idag har syrran, Joakim och pappa varit här på lunch. Vi hann med en promenad på förmiddagen och det var banne mig som våren ute. Så skönt! 
 
Jag och Björn fixar med maten.
 
 Det blev köttfärsbiffar med västerbotten ost och timjan i 
och den här ljumma potatissalladen med dijon- och honungsdressing.
 
 
Dags att hugga in...
 
 Syster Anette och Joakim.
 
 Pappa tycker vi bor väldigt fint..
 
 Jag och min fina..
 
 Syrran fick en så fin bild på Myssli.
 
 Det frestar på med jul och ledighet tycker Myssli och husse 🤣🤣🤣

Kommentera här: