Måste man kramas?

 
Numera sker nästan alla hälsningar genom att man kramar varandra. Så har det ju inte alltid varit utan det är ett relativt nytt påfund som folk började med på typ 90-talet. Det är i och för sig inget fel i det, men hur hanterar man situationen då man inte vill kramas? Kan man alltid ta för givet att de man brukar krama verkligen vill det?
 
Jag kan själv tycka det är svårt att avgöra ibland, och om jag ska vara ärlig så finns det de jag kramar fast det inte känns riktigt okej av olika anledningar. Och visst kan jag tycka att det gått lite inflation i kramandet. Det blir ju dessutom någon slags påtvingad intimitet.
 

När startade denna inflation i kramar och varför?  Vad är det för fel med att skaka hand och säga Hej, Carina eller bara nicka lite lagom coolt till varandra och säga Tjena?

Förr i tiden var det endast sin partner eller de som tillhörde familjen man kramades med. Kommer det i framtiden även att vara okej att pussas till höger och vänster? I och för sig tycker jag att ungdomar redan gör det. Kollar man på bilder på sociala medier är det ett evigt pussande på varandra. 

 
Vore kul att höra vad ni tycker i ämnet. Kramar ni även sådana som ni egentligen inte vill krama?
1 Monci :

skriven

Visst har de hänt att man tvingas in i en kram. Men efter många års kramandes till höger o vänster så har man vant sig lite vid ofrivilliga kramar. Fast jag har oxå vant mig att krama vänner jag gillar. Men jag gillar ff bäst ett käckt tjenare o en klapp på axeln 😁

Svar: Ja..och de gånger man tvingas bär det så emot tycket jag! Man känner sig som lite falsk....Tack för kommentar!
Carina Taxén

Kommentera här: