kämpig löprunda

Så har man börjat dagen på ett ypperligt sätt. Har varit ute och joggat nu på morgonen. Idag var det ingen lek. Det är -10 grader ute och ganska blåsigt. Inte så skönt när man hamnar i motvind där temperaturen säkert blir det dubbla. Det gäller att hålla ett jämnt tempo. Jag kan bli lite nojig när jag springer själv ute på morgonen när det är så kallt. Det är ju inte så mycket folk i omlopp så skulle man ramla och bryta ett ben så fryser man väl ihjäl ganska snabbt. Jag tänker mer och mer på sådana där konstiga saker ju äldre jag blir. När jag var yngre var man ju knappt rädd för någonting.
Jamen håll dig inne då, kanske ni tänker. Men jag vill inte ge efter för rädslorna och jag mår så himla bra av att springa.

Hade en ensam kväll hemma igår då Göran var ute med jobbet på The Tivoli och såg Louise Hoffsten. Ganska skönt med en egen kväll då jag var helt slut efter allt jobb i veckan som gått. Såg på Let´s Dance,klämde i mig en påse kola (Werther's Original. Mums!), körde en maskin tvätt, hängde den och gick sen och lade mig. Underbart skönt att krypa ner och veta att man inte behöver ställa klockan. Och jag sov ända till åtta i morse och det är länge när man heter Carina.

Nu ska jag inta en härlig frukost och sen blir det övertidsjobb 11-16. Det är inte så att man skrattar ihjäl sig precis.

Tjingeling!

Kommentera här: