Flitig

Har haft städdille nu ett par dagar. Jag har rensat i alla skåp och lådor utom badrumsskåpet. Jag ska göra en riktig grovrengöring i badrummet så då tar jag skåpet samtidigt. Idag har jag även slipat och oljat in mina ekmöbler i köket och bordet i vardagsrummet så nu ser dom som nya ut. Drog även fram soffan och gjorde rent. Jösses vad damm det samlas där! Dammsög även alla kuddar och dynor i soffan så nu känns det verkligen fräscht. Just det ja, har ju hunnit med att tvätta lite också och varit ner på Söder ett par vändor. Först för ett besök på vårdcentralen för att hämta mitt sjukintyg. La så klart ifrån mig plånboken där. När jag kom hem hade de ringt på min mobil som låg kvar hemma att de tagit hand om den. Jag har alltid sådan tur! Det är därför jag aldrig lär mig. Och ja, det finns faktiskt ärliga människor. Så då blev det ytteligare en tur ner på Söder, hej och hå.

Det är ju Helsingborgsfestivalen nu men idag verkar den regna bort. Jag bryr mig inte så mycket för det är ändå inget som lockar så där jättemycket. Men jag tycker synd om arrangörerna som lägger ner ett stort jobb på arrangemanget.


Ganska glest med folk bland stånden nere på söder.


Kanske inte så konstigt när det regnar och blåser.

Idag går även Göran på semester så nu har vi fyra veckor ihop för första gången. Ska bli mysigt. Vi har bokat en resa till Berlin även i år och sen blir det nog en tur med Pålle, den nya bilen. Men först kommer Annelie och Pontus ner i nästa vecka. Som jag längtar!

Tjingeling!

Kommentera här: