Stockholmshelg

Ojojoj...här var det inte mycket bloggat de senaste. Har helt enkelt inte haft tid. Det gick i ett hela helgen och det har gått i ett sen jag kom hem. Är galet trött eftersom jag ligger rejält efter med sömnen plus att vi ju förlorat en timme. Bara det brukar få mig ur balans i ett par veckor känslig som man är.

Helgen i Stockholm var helt perfekt och det var så kul att träffa Annelie och Pontus igen. Vi har ju inte setts sedan i somras så det var ett tag sedan.

Flög till huvudstaden redan på fredag kväll och blev mött på Cityterminalden av värdparet. Vi åkte raka spåret hem till deras lägenhet på Lilla Essingen.


Annelie i sin jump-in. Vill också ha en!

Lägenheten var jättefin men inte så stor, det är ju bara en etta. Det gäller att planera för förvaring så att man har ordning vilket de lyckats väldigt bra med.



Del av vardagsrummet där man kunde sitta och äta.



Bild tagen från hallen på köket och sovdelen längst in.


Litet helkaklat badrum. Fint!


Bara ett stenkast från lägenheten är det så här fin omgivning.


Strålande väder var det hela helgen.


Glittrande vatten =)


Fåglarna trivs också.

När vi ätit en god frukost på lördagsmorgon tog vi oss till Sickla köpcentrum för att shoppa lite. Jag hittade en jättefin klänning och ett par skitsnygga shorts. Det blev ett par timmar där så passade även på att luncha.

Jag käkade en räksallad och Pontus och Annelie varsin lax.

 

Många satt ute och fikade. Visst ser det härligt ut!


I väntan på tåget.

 

Vi for sen tillbaka till lägenheten för att göra oss i ordning för kvällen. Vi bestämde oss för att äta ute för att sen ta oss vidare till Göta Lejon och musikalen Romeo och Julia. Valet föll på Vapiano i Gamla Stan, ett ställe där man serverar olika pastarätter som de tillagar medans man ser på. Väldigt trevligt! Jag åt en helt underbar Carbonara.

 

Även pizza fanns på menyn.

 

Min carbonara!

 

Sen var det dags att bege sig till Göta Lejon. Tyvärr var det inte tillåtet att fotografera där inne men Måns Zelmerlöv och Lisette var jättebra som Romeo och Julia. Det var flera grymma dansnummer och det var Benke från Bounze som gjort koreografin och han var även en av dansarna. Efter föreställningen for vi raka spåret hem och lade oss. Gott trötta alla tre men ändå kunde jag inte komma till ro så jag låg och tittade gamla tv-program i datorn.

 

Söndag morgon sov vi lite längre och jag och Annelie gick ut på en powerwalk i en timme. Mycket skönt men tyvärr lite blåsigt. Frukosten smakade riktigt gott sen kan jag lova. Jag och Annelie for in till stan en sväng för att kolla lite i affärer. Handlade med oss middagsmat på vägen hem och Annelie och Pontus gjorde jättegod fisksoppa med gott vitt vin till.

 

Soppan är serverad. Mums!

 

Kockarna!

 

En mätt Carina njuter av vinet.

 

Sen var det dags att åka in mot stan igen.

Den här gången till Cirkus på Djurgården för konsert med Robyn.

 

Annelie och Potus under konserten.

 

En kass bild på Robyn. Glömde kameran i lägenheten. Fick fota med mobilen.

 

Konserten var över förväntan och hon hade verkligen publiken med sig. Jag är så imponerad av den här tjejen. Hon är så himla duktig tycker jag.

Vi var inte hemma förrän nästan tolv och Annelie och Pontus stöp i säng eftersom de skulle upp och jobba på måndagen. Jag kollade lite på Play i datorn innan jag till slut somnade. När klockan ringde på morgonen var man rejält trött eftersom man även förlorade en timme på natten på grund av sommartiden. Efter jag sagt hej då till Annelie och Pontus gick jag upp och gjorde lite frukost. Packade ihop mina saker och for sedan in till stan för att göra min sista dag i Stockholm för den här gången.

 

Fotade lite till i omgivningarna innan jag for till stan.

 

Stockholm är verkligen vackert med allt sitt vatten.

 

Väl inne i stan var det mycket folk som njöt av vårsolen.

 

 

Full fart på grönsakshandeln på Hötorget.

 

Käkade en god lunch innan det var dags att dra sig mot Cityterminalen för att ta sig till Arlanda för flygresan hem. Var där i god tid, trodde jag i alla fall, men fick hjärnsläpp och tog helt fel på tiden med den påföljden att jag missade planet hem. Surt som fan! Det var bara till att boka om till ett senare plan vilket innebar att jag fick punga ut med 1100 kronor extra. Snacka om att jag blir trött på mig själv! Det blev en lång väntan och tiden bara sniglade sig fram.

 

Beskådade i alla fall en vacker solnedgång.

 

Vart bär detta av tro?

 

Den här satt fint på kvällskvisten. Så god!

 

När jag äntligen landade på Ängelholms flygplats hade klockan hunnit bli halv elva. Där stod Göran troget och väntade på mig snäll som han är. Snacka om att det var skönt att krypa ner när jag kom hem.

 

Tack Annelie och Pontus för en fin helg <3

1 Trixie:

skriven

Vilken fin helg ni verkar ha haft :) Gud så lika ni är :)



Den där blandningen med bär såg inte helt fel ut heller :)

2 Ulla:

skriven

fina bilder....du verkar ha haft fint ...=)

3 Lillasyster:

skriven

Har Annelie börjat platta sitt hår, och långt har det blitt också. Ser ut att ha varit en helmysig helg =))

Kommentera här: