Katt

Katt jag fotade på Madeira i våras.
 
Åhh, vad jag vill ha en katt! Jag tänker ofta på hur mysigt det hade varit.
 
Men så tänker jag på hur jag bor (i lägenhet, högst upp och med flera trafikerade gator runt om). En katt ska ju kunna vara ute och känna sig fri, men jag hade oroat ihjäl mig för vad som skulle kunna hända den. Flera av mina grannar har katter som är ute och jag är helt facsinerad över att det funkar med alla faror som lurar.
 
Och hur gör man om man vill resa bort? Det är ju inte självklart att någon vill hjälpa en och ta hand om katten när man är på semester. Finns det pensionat att lämna den till?
 
Någon gång i livet måste jag bara ha en sådan där ljuvlig varelse, för jag bara älskar de där djuren.
 
/Mjau
1 Ulla:

skriven

Samma här...men av samma anledning så skaffar jag inget djur heller...kanske när man blir gammal och pensionär..=)

2 Trixie:

skriven

Håller med att det hade varit hel-mys... :)

Kommentera här: