Har åkt på en näsbränna

Har under nästan ett års tid haft ett litet, litet sår på näsan (ja, knappt synligt faktiskt) som inte velat läka. Ni vet ett sådant där som man bara inte kan låta bli att pilla på. Av en slump kom jag och en tjej på Friskis för ett tag sedan att tala om födelsemärken och hur viktigt det är att hålla koll på dem. Jag berättade då om mitt lilla sår varpå hon uppmanade mig att gå och visa upp det på t ex vårdcentralen. Till saken hör att hon är sjuksköterska och hon menade att de mest oansenliga sår ska uppmärksammas när de inte läker.
 
Sagt och gjort så tog jag kontakt med en hudläkare som på bara några sekunder konstaterade att såret är en hudförändring på grund av solskada. I min värld ska sådana sår vara otäcka och variga. Ja, ni vet sådana man ser på bild. Kunde aldrig tro att den där lilla pricken skulle kunna vara eller bli farlig.
 
Så det var bara fram med flytande kväve som duttades på näsan. Shit vad det sved! Nu har näsan börjat läka igen, men jag fick som en brännblåsa först. Nu när den är borta återstår bara en fläck efter kvävet. Och den här gången kom jag i tid så jag blir helt återställd i nyllet.
 
Tjusigt värre, men det var det värt!
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Skönt att det gick bra 😙

Kommentera här: