Skrota jantelagen!

 
Visst är det trist att det i vårt land anses vara illa att tala gott om sig själv? Jag blir uppriktigt glad när någon vågar säga "jag är riktigt bra på.....osv...." I mångas ögon blir det något fult och bara skrytsamt. Varför då???

Däremot när man uttrycker att man är dålig på något så är det helt okej och allmänt accepterat. Jag tycker att om man är bra på något ska man vara stolt över det och då vill man ju kunna säga det utan att folk fnyser och rynkar på näsan. Man kan ju fråga sig varför så många har ont av när man framhäver sig själv?

Saker jag tycker jag är bra på:

* Mitt jobb (Jag är pålitlig och jag levererar)
* Att ta hand om min kropp och själ
* Att jobba med mig själv för att bli en bättre människa
* Att inspirera andra till att röra på sig
* Att lyssna och finnas till hands när någon jag tycker om mår dåligt (är både på gott och ont)
* Att inte döma andra människor
* Att vara intuitiv och känna av andra människors sinnesstämning
* Att förlåta
* Att stå för mitt ord
* Att skita i vad folk tycker och tänker om mig
* Att dansa

Saker jag kan bli bättre på:

* Att säga nej och stå på mig när det är något jag inte vill
* Tålamod
* Ha ordning på min saker som nycklar, mobil, plånbok..osv...
* Att pyssla i hemmet
* Att överraska
* Att välja mina strider
* Att slita mig från datorn
* Att hålla kontakten med gamla vänner
* Att bjuda hem vänner
* Att hantera långvarig stress
* Att stänga av tv:n

Vilken lista tror ni var lättast att göra? ;-)
 
1 Lillasyster:

skriven

Jag veeet vilken =) Poss!! <3

Kommentera här: