Fredriksdals julmarknad

Jag är ju ingen julmänniska men marknader är ändå lite mysigt. Fredriksdal har ju som tradition att köra julmarknad varje år. Var där 2010 och det mesta var sig ganska likt och som jag minns det. Visst, utveckligen går ju framåt så klart, och de flesta knallar tar nu kort. Man kan också betala med Swish vilket inte alls var aktuellt för sex år  sedan.
 
Det var fortfarande ljust ute när vi ställde oss i kön vid entrén.
 
En kö som var ganska lång..
 
 De hade fått till bra mysstämning inne i stallarna.
 
 Så där härligt gammeldags.
 
 Hönor av lammull.
 
 Fräscha rotfrukter.
 
 Kärvar skapar alltid julstämning.
 
Äpplen och grönkål.
Visste ni att grönkål är en av världens nyttigaste grönsaker?
Galet gott också!
 
 Tjena!
 
 Björn spanar in fåren.
 
Det börjar bli mörkt. Så vacker kvällshimmel!
 
 Tomtar på loftet =)
 
 Ganska skönt att värma sig vid dessa småbrasor.
 
Caféet, vacker byggnad.
 
 Effektfullt!
 
Det var skönt att komma in i värmen efter ett par timmars strosande i kylan. Blev matlagning och sen lite god ost framför tv:n. Ett par koppar glögg gjord på äpplen, och som inhandlats på marknaden, slank visst också ner. Så gott!
 
Idag har jag träffat syrran en sväng. Vi promenerade ner till stan. Helt dött därinne, trots att det är så nära jul. Man blir riktigt oroad över butikerna och hur det går för dem egentligen. Ganska tufft är jag rädd.
 
Har nu lagat lite mat, skurat golv och plockat lite här hemma och tänker inte göra ett skit mer i dag. Har tänt lite ljus och grottat ner mig i soffan. Mysigt!
1 Lindis:

skriven

Åh vad mysigt, bara snön som fattas där och då för stämningens skull men annars är jag så lycklig över att få slippa den!!!

Kommentera här: