Julen 2016 i Lindholmen

Och vips så var julen slut. Inte för att jag bryr mig så mycket om det men det betyder också att jag lämnat lilla familjen för den här gången, vilket verkligen suger! Bland det värsta jag vet att skiljas från dem. Flög upp redan den 22:e på kvällen och Pontus föräldrar var redan på plats när jag kom. Sixten hade redan somnat när jag kom och det blev sänggående tidigt, såsom det alltid blir i Lindholmen. Så skönt!
 
Dagen efter, på fredag morgon, fick jag äntligen träffa Sixten. Det är inte en lugn stund när man är med honom och lilla munnen går precis i ett. Oj, vad han pratar! Farmor Barbro var hängig men jag och farfar Gert tog oss ut en sväng med Sixten för att spana in den nya lekplatsen som de gjort i området.
 
Tror den fick godkänt av både Sixten och Gert =)
 
 Grannen Simon ger fart!
 
 Eftermiddagsmys med farmor. Sötaste tomtenissen!
 
 Kungsgran. Så vacker!
 Stämningsfullt!
 Hur söt får man lov att vara!
 
 Lite glögg såhär dan före dan!
 
Julaftonsmorgonen blev det en extra stor frukost och vi satt länge och njöt av den. Ingen stress här inte!
 
Farfar läser ur julklappsboken som Sixten fick redan på morgonen.
Verkar spännande!
 
 Annelie fixar capuccino till de som ville ha.

Voila!
 
 Sixten ville bara ha bröd. Ingenting på. Bestämd kille!
 
Sen var det dags för julaftonens skogspromenad. Ingen snö i år så det var lätt att ta sig fram i skogen.
 
Min vackra dotter!
 
 Hela gänget på g!
 
- Vänta på mig!
 
 Blev visst lite trött till slut =)
 
 Vi hittade en koja. Måste ju undersökas!
 
Skeptisk?
 Skeptisk? Hihi..
 
Min goa skogsmulle.
 
 Barrskog! Finns inget bättre.
 
 Tre generationer. Åsså Pontus!
 
 Glad Sixten med farmor och mamma.
 
 Det kämpas på bra i uppförsbackarna.
 
 Tillbaka till civilisationen.
 
 Väldigt social hund =)
 
 Sixten gillar alla djur!
 
 Sådärja! Nu har vi svidat om och ser på Kalle!
Sixten skrattade gott =)
 
 Fin i röd fluga.
 
 Sitta på bordet. Favoritplatsen.
 
 Öppnar paket!
 
Mellan farmor och mormor.
 
 Dags att hugga in på julmaten!
 
Det blev verkligen en perfekt dag. Var ändå helt slut när dagen var slut. När jag är i LIndholmen sover jag bättre än någonsin. Jag blir helt lugn och och avslappnad när jag får vara med min nära och kära.
 
Strålande väder även på juldagen och det blev en lång promenad ute på vischan på förmiddagen.
 
Men först lite chill i soffan med paddan.
 
Här är vi på väg! Sixten valde att ta cykeln.
 
Vagnen var med som back-up!
 
Sixten vill prova mammas vantar..
 
Annandagen åkte Gert och Barbro hem till Göteborg och jag och lilla familjen tog oss en tur till min hemstad, Uppsala. Jag blir verkligen nostalgisk när man promenerar runt där. Så mycket minnen jag har från den staden.
 
 Tandborstning innan avfärd =)
 
Framme! Uppsala domkyrka är nog den som fotas mest i staden.
 
På väg mot Fyris Torg.
 
Blåsig och kall dag även om solen tittade fram.
 
Varmt och skönt, tyckte Sixten!
 
Det blev en fika på Landings Konditori.
En banan slank visst ner också.
 
Tre generationer =)
 
På kvällen köpte vi thaimat som smakade väldigt bra efter all julmat. Man tröttnar ganska fort på den om ni frågar mig.
 
Tisdag och sista dagen för mig i LIndholmen var det grått och tråkigt ute. Vi bestämde oss för en tur till Leo Lekland vilket visade sig vara gigantiskt! Jag var helt vilse där bland alla gångar och rutchkanor. Sixten var sjövild och det gällde att hänga med i svängarna..Haha...
 
Men först lite morgonbus i mamma och pappas säng.
Så fin i sin svarta pyjamas =)
 
 Haha...mormor är ett monster.
 
Slutar med en film från Leklandet där Sixten plockar bollar som man skjuter upp i rör. Han älskade det! Så söt i sin overall från Geggamoja =)
 
1 Lindis:

skriven

Vilka härliga bilder och du får längre och längre hår varje gång jag ser en ny bild på dig, fint, kram

Svar: Ja, det växer på bra! Ändå klippte jag mig precis innan jul =) Kram till dig och Gott Nytt År!
Carina Taxén

2 Johanna:

skriven

Tack för fina bilder och en sån mysig blogg.Kram

Svar: Tack, tack! =) Stor kram tillbaka!
Carina Taxén

Kommentera här: