Roadtrip södra England 1

Sådärja, så har vi under en 9-dagarsperiod avverkat en av mina drömresemål, nämligen att bila i södra England. Mycket har varit precis som jag hade tänkt mig och annat inte alls. Det var till exempel väldigt mycket mer trafik än vi hade föreställt oss. Både jag och Björn var förvånade över hur galet mycket bilar det är. Men vackert är det, exakt så vackert som man ser på film =)
 
Men vi tar det väl från början! Vi startade tidigt på tisdagsmorgonen och det blev sträckkörning ända till Holland. Allt flöt på bra, inga konstigheter!
 
En taggad Björn på färjan över till Puttgarden.
 
Helt vindstilla. Mumma för en tjej som lätt blir sjösjuk.
Tack för det!
 
 Vi hittade en fin camping i holländska Nijensleek.
Fräschaste campningen jag någosin sett!
 
 Vi tog oss en kvällspromenad för att se oss om lite.
Många vackra hus på vägen.
 
 Solen på väg ner. Vackert!
 
 Välskött gård.
 
 Barnen på campingen såg ut att stortrivas.
 
Måste säga att holländarna verkar väldigt öppna. Tror inte vi mötte en människa som inte hälsade glatt. Mycket trevligt och precis min stil. Love it! Fick en väldigt go känsla och åker gärna till Holland igen för att uforska det lite mera.
 
Dag två, onsdag, blev det sträckkörning genom Holland, Belgien för att till slut nå Frankrike och Calais där vi bokat färjan för att ta oss över till Dover. Och vilken kontrast! Det blåste, regnade småspik och gungande därför rejält ute på havet. Klarade mig ändå bra, tack och lov.
 
Vi bokade rum i Saint Leonards i sista minuten via Airnb och hyresvärden hade inte ens hunnit se vår bokning när vi ramlade in hos honom. Dessutom var han inte hemma utan det var en vän som tog emot oss, vilket han gjorde med bravur. Det bjöds på the och vi kände oss som hemma direkt. Förutom att karln rökte inomhus. Bläää! Men vi hade vårt rum på övervåningen så vi märkte inte alls av det när vi väl inkvarterat oss.
 
Vaknade på torsdagen av att det slutat regna men oj vad det blåste! Vi gick ner mot havet för att få oss lite frukost.
 
Gick betydligt högre vågor än vad som syns å bild.
 
 Kul café =)
 
Ut på vägarna igen och jag roade med att fota lite från bilen under färden. Så mycket fint på vägen!
 
Landsvägskörning. Måste säga att Björn var grym på att anpassa sig till vänstertrafiken!
 
 Vi valde att köra på lite mindre vägar för att på så sätt passera lite orter.
Älskar byggnaderna!
 
 Peruk? Hehe..
 
Engelsmännen har en förmåga att sätta färg på tillvaron =)
 
Yeeahh!
 
More to come!
Nästa inlägg: Brighton med mera.
1 Lindis:

skriven

Vilken trevlig tripp, kram

Kommentera här: