Sista semesterveckan

Sådärja...så var sommarsemestern slut för denna gången. Sista veckan har tillbringats i Stockholm, närmare bestämt i Lindholmen och Saltsjöbaden. Vi åkte upp på söndagen och landade på eftermiddagen hos Annelie, Pontus och Sixten. Var ett tag sedan jag träffade dem nu så det var härligt att se dem igen.
 
Miniälskling med gigantiskt äpple.
 
 Obligatorisk selfie <3
 
På måndagen jobbade Annelie och Pontus så vi fick hänga med Sixten hela dagen. Det var bara till att hoppa upp sex på morgonen då han vaknade. Det var strålande väder ute så Sixten fick cykla till Ica och tillbaka med en kompis. Han har precis lärt sig trampa själv på sin cykel och det gick undan kan jag lova. Jag fick ett gratis träningspass på kuppen. Hade fullt sjå att hänga med där!
 
Lek med vatten =)
 
Sixten är helt facsinerad av alla typer av kryp och det blir rena terapin för mig som inte är särskilt förtjust i de små liven. Men jag får hålla masken så att man inte för över sin rädsla till honom.
 
 En tur i skogen fick det bli. Även den är  obligatorisk.
 
 Vi träffade på den här annorlunda katten på vägen hem.
Sixten blev helt kär!
 
 Tisdag morgon och det blev åter en tur genom skogen.
Den här gången för att lämna Sixten på dagis i några timmar.
 
Jag och Björn tog oss en tur med bilen till ett ställe som Annelie rekommenderat, Café och Butik Drömkåken, som ligger i Edsbro utanför Norrtälje. Det blev en långfika i deras trädgård och stället var minst sagt annorlunda. All inredning är i pastellfärger och det är saker och prylar högt och lågt.
 
 
 Gigantisk "hammock" som jag satt riktigt gott i.
 
 Sixten hemma från dagis och mer leke med vatten.
 
På kvällen åkte Björn och Pontus ut en vända på golfbanan och jag var hemma med Sixten medan Annelie åkte till Täby för att inhandla räkor till kvällen. Det blev en ganska sen middag för det blev kaos på grund av en vattenläcka som gjorde att det inte fanns vatten på hela kvällen. Grannen var så snäll och åkte och både köpte och fyllde en 25-litersdunk till Annelie och Pontus så att vi kunde reda oss hyfsat bra. Först vid ettiden på natten kom vattnet tillbaka.
 
Vi är redo att hugga in på räkorna =)
 
På onsdag förmiddag var det dags för oss att fara vidare till Saltsjöbaden efter att åter ha lämnat på dagis.

 Även denna morgon tog vi vägen genom skogen. Love it!
 
Vi mellanlandade på Söder i Stockholm för en lunch på Nytorget 6 som vi blev rekommenderade av Björns bror. Vi satt ute trots att det småregnade lite, men det var ändå skönt ute och vi satt under tak.
 
Först vid 16-tiden kom vi fram till Claes och Mayelin i Saltsjöbaden. Då bor verkligen fint där i helt nybyggt radhus. Så vackra omgivningar!
 
Pampiga Grand Hotel. Så läckert!
 
 Min fina <3
 
Claes kom hem från jobbet och vi gick och handlade mat att lägga på grillen. Blev en mysig kväll där vi kunde  sitta ute och äta.
 
Torsdag var det dags för lite golf igen. Det blev Björn, Claes, en granne till Claes och jag. Nåja, jag spelade inte utan var mest med som sällskap.
 
Laddade bröder!
 
 Hål ett. Väntar på att få slå ut.
 
 Spelet är igång!
 
 Björn i puttartagen.
 
 Jag smet iväg för att hänga på klubbstugans uteservering.
 
Tror banne mig att vi fick semsterns varmaste dag där i Saltsjöbaden. Väl hemma vände vi nästan bara i dörren för att ta oss en promenade ned till hamnen för att käka glass.
 
Jag fotar och halkar efter =)
 
Sverige när de är som bäst.
 
Och ingen vind! Inget man är bortskämd med när man bor i Skåne.
 
 Fina båtar...
 
 Hihi...
 
Ingen av oss var sugen på varm mat så vi handlade hem grejer till en god sallad till kvällsmat att svalka oss med. Så himla fräscht i värmen!
 
Gratinerad getos med karamelliserat päron, valnötter, granatäpple toppat med balsamico. Mums!
 
 Det behövdes vattnas.
 
 Och solen gick till slut ned bakom taknockerna.
 
 
 
På fredagen, strax efter frukost var det dags att fara hemåt igen. Riktigt skitväder med ordentliga skyfall ut genom Stockholm. Det ordnade upp sig till slut och solen tittade fram igen. Vi bestämde oss för att köra in i Gränna för en bit mat. Vilken mysig liten stad!
 
Hit åker jag gärna igen och utforskar lite mera.
 
Så skönt det ändå är att komma hem när man levt i resväska i några veckor! Helgen har verkligen varit aktiv och redan på lördagsmorgonen gick jag ut och först joggade 9 km och avslutade sen med ett pass styrketräning på ett av utegymmen. Så skönt!
 
På eftermiddagen var vi med Heidi, Niklas och Maria och käkade vi våffelstugan i Pålsjö skog. Vilken god mat.Rekommenderas verkligen!
 
Finingar!
 
 Maria med sin gigantiska våffla med marängswish på =)
 
På kvällen var jag ensam då Björn var ute med Niklas och Doro en sväng. Låg i soffan mest hela kvällen och kollade in film och reseprogram. 
 
Idag har vi varit ute på MC hela dagen. Vi hoppade på en slags tipspromenad där man stannade med sin MC vid olka ställen och svarade på ett antal frågor bland annat. Slutdestinationen var Vallåkraträffen där det samlats massor av motorintresserade.
 
Vi är på väg! Björn, Doro och Alex.
 
 Alex ska träffa däck med träpinnar. 
Gick sådär för mig :-P
 
 Björn tittar roat på =)
 
 Kollar vägbeskrivningen till nästa station.
 
 Doro pratar med sin sambo och snart fyra månader gamla dotter <3
 
En hel del "cyklar" i farten.
När jag fått kaffe och macka är jag så här nöjd.
 
 Det kom en rejäl skur!
 
 Men vi var lika glada ändå!
 
Imorgon är det som sagt dags att gå till jobbet igen. Känns faktiskt helt okej då jag är supernöjd med mina semesterveckor. Har haft det toppen på alla sätt och vis! Och så mycket det har hänt sen ;-)
 
Tack alla inblandade som gjort min semester så bra. Ingen nämnd ingen glömd.
Ett särskilt tack till dig Björn. Du är bäst!
1 Lindis:

skriven

Vad härligt du verkar haft det, kram

Kommentera här: