Energidipp

 
Min energinivå har sjunkit drastiskt de sista dagarna. Är stressad över jobbet som kräver extra mycket just nu. Jag måste försöka ta hand om mig själv ordentligt tills detta är över och jag kommit in i de nya rutinerna och arbetsuppgifterna. För det är massor av nytt jag ska lära mig! Det är som om att ha börjat på en ny arbetsplats.
 
Sover ju redan dåligt och det är ju det viktigaste av allt, att få tillräckligt med sömn. Maten är också något jag måste lägga krut på (tack Björn för att du räddar mig där) och jag har nu bestämt mig för att helt sluta dricka alkohol, i alla fall tills jag känner att jag är helt på banan igen. Allt som tar energi måste elimineras just nu.
 
Jag kan bara göra mitt bästa. Och det är inte samma sak som att göra något perfekt, utan snarare att utgå från sina egna förutsättningar. Jag gör det bästa jag kan, och någon annan gör det bästa den kan, oavsett om det är lika mycket, snabbt, högt eller stort eller inte. Jag måste verkligen vakta mig själv. Har man som jag, varit utarbetad en gång, är det väldigt lätt att hamna där igen. Och det är verkligen en av de värsta perioderna i mitt liv. Inget kommer att få mig dit igen!

När vi pressar oss till att göra mer än vad vi kan mår vi dåligt över att vi inte kan bättre och slutar kanske till och med att göra saker som vi annars tycker är roligt. Ingen har rätt att kräva mer av oss än vi själva klarar av.
 
Att göra sitt bästa är inte bara tillräckligt, utan helt fantastiskt!
1 Lindis:

skriven

Du är så klok, var rädd om dig!!!

Svar: Tack snälla! Kram!
Carina Taxén

Kommentera här: