Fina dagar i Helsingborg

Nu har det äntligen varit lite värme här nere i Skåne. Helsingborg har visat sig från sin bästa sida och jag bara njuter. Så efterlängtat! Våren har verkligen varit seg och kylig i år men nu exploderar det verkligen ute och det är som vackrast nu när allt är sådär nygrönt.
 
I torsdags var jag och Björn nere vid havet, käkade en bit och såg på solnedgången. Det var flera som hoppade i och badade där ifrån piren trots att det bara är 10-12 grader i vattnet. Galet! Men jag måste erkänna att jag blir lite nyfiken på hur det känns.
 
Hur vackert!
 
 Nöjda och glada =)
 
Fredag flexade jag ut lite tidigare för att även då njuta lite extra av det vackra vädret. Det blev en liten omväg hem för att vara ute så länge som möjligt. Björn drog till Göteborg över helgen för att bland annat springa Göteborgsvarvet. Duktig!
 
Igår lördag var jag och körde ett extrainsatt tabatapass som syrran höll i. Vi var ett härligt gäng och det blev bra tryck även om vi inte var så många som vi brukar. Härligt! Var bara hem och duschade och gick sedan in till stan igen för att träffa bästa Mika. Vi tog en lunch på Paolos uteservering. Riktigt skönt att sitta där även om solen inte riktigt var med oss.
Mika hade sin sötnos till hund med sig. Blev kär!
 
Det har hänt en del sedan vi senast sågs så vi hade en del att snacka och uppdatera varandra om. Trevligt! Blev att vi hade sällskap uppför Hälsobacken där jag hoppade på bussen ut till Maria Park för att plantera lite samt laga käk. Pratade med Björn som var jättenöjd med sin tid (1.43.50). Så jäkla grym! Saknar! Är lite sugen på att springa nästa år då han har 10-årsjubileum. Hade varit lite kul!
 
Gårdagens pyssel. Plantera tomater samt hallonmynta.
 
 Och solen tittade fram mot kvällskvisten =)
 
Var till affären och tog en omväg för att njuta av rapsfälten som blommar för fullt härnere i Skåne nu. Det är verkligen en fröjd för ögat!
 
Mmm..så läckert!
 
 Grant, inte sant ;-)
 
Söndag morgon nu och jag blev väckt av Annelie och Sixten på Facetime. Myyys! De skulle snart ut i skogen och gå och Sixten berättade om kalaset han var på igår och sjöng lite sånger för mig. Älskade unge <3
 
Sixten och grannflickan Nova på väg till kalaset.
Hur söta! <3
 
Nu ska jag ta tag i söndagen och livet. Ett helt oskrivet blad! Hur häftigt är inte det!
 
Ha en fin dag alla!
1 Lindis:

skriven

Ja det är verkligen en fröjd för ögat med rapsfälten, även solnedgång-bilderna, söta barnen var då =) Hade gott, kram

Kommentera här: