Göteborgshelg & 10 år med Göteborgsvarvet

Lite imponerad blir jag allt av Björn som i lördags sprang Göteborgsvarvet för 10:e året i rad. Riktigt bra jobbat! Känns härligt att jag fick dela dagen med honom även om jag själv inte sprang. Måste erkänna att jag blev väldigt sugen för det är verkligen väldigt härlig stämning när cirka 60 000 sugna löpare förbereder sig inför loppet. Och är även vädret på topp så kan det ju inte vara fel!
 
Dagen började hemma hos Björns föräldrar i Hovås där vi laddade med lite fika.
 
Fina svärföräldrarna 😊
 
Åsså Herman såklart!
 
Niklas som också skulle springa dök upp och Jan körde oss in till Slottskogen.
 
Två taggade grabbar!
 
 Obligatorisk groupie😀
 
Utanför och inne på Slottskogsvallen där löparna kom i mål.
Riktigt härlig stämning kan jag lova!
 
 Min hjälte med sina tio medaljer om halsen 😍
 
Hyfsat återhämtad efter vila och lite Carina-massage.
 
Kändes gott att komma tillbaka till Hovås där det vankades grillat på uteplatsen med Jan vid grillen. Där blev vi sen sittandes resten av kvällen och småpratade. Så mysigt!
 
Söndag och vi sov lite längre. Efter en god frukost for ut för att uträtta lite ärenden och bestämde oss sedan för en fika vid Klippans Konstcafé vid Röda Sten inne i Göteborg.
 
Jag och Björn tog varsin sallad.
Sigbritt och Jan varsin glass.
 Björn smakar lite på glassen..
 
 Fina💖
 
Vi tog en liten promenad.
 
 Skönt att häcka lite i skuggan på altanen i Hovås innan hemfärd.
 
 Och Herman var på plats!
 
Vid nio i söndagskväll var vi hemma igen efter en fin helg som jag sedan förlängde med en ledig måndag. Vilken bonus!
 
Tack bästa Sigbritt & Jan för en strålande helg!😊

Kommentera här: