Skärpning Arbetsförmedlingen!
Hade ett så kallat uppföljningssamtal inbokat med Arbetsförmedlingen i förra veckan vilket betyder att man själv får ringa upp för att få tala med en arbetsförmedlare. Jaha..vad är problemet tänker kanske ni? Jo..när man ringer x antal gånger i ett par dagar och det är så många i kö att man inte ens får vänta kvar. Vad gör man då liksom? De hänvisar så vackert till hemsidan och chatt-funktionen. Vad bra! Eller?...Nejdå..den är helt obemannad på grund av den tunga belastningen..grrrr...😡
När man dessutom får ett mejl idag på morgonen där de påpekar att man inte hört av sig enligt överenskommelse så blir man ju lite trött minst sagt.
Efter ett antal nya försök idag har har jag äntligen fått en köplats. "Bara" 82 stycken före mig 🙄😳
Att de har mycket att göra kan de inte hjälpa och jag vet själv hur det är att sitta på kundservice. Man kan bara ta ett samtal i taget och göra det bästa av situationen. Däremot borde de vara mer informativa på sin hemsida för att skapa större förståelse hos dem som ringer. Att hänvisa till en chatt som är nedstängd kanske inte gör kunderna så glada.
Så...nu stänger jag jag klagomuren för idag!
"Du har plats 57 i kön" Yeaahh...det går framåt!

Bästa sällskapet när man väntar 💛
