Helg och trädgårdsrunda med Sig-Britt och Jan

Den här helgen har vi haft besök av Sig-Britt och Jan, Björns föräldrar. De kom redan sent på fredagskvällen efter att ha varit och sett "Pang i Bygget" på Fredriksdalsteatern. 
 
Lördagen bjöd på vackert väder och eftersom det varit träggårdsrunda här i trakterna beslöt vi oss för att åka en sväng och kolla alla dessa fantastiska trädgårdar. Helt otroligt vad folk lägger ner både tid och pengar på dessa! Man förstår att de brinner för det och jag kan tänka mig att det är näst intill ett heltidsjobb. 
 
Här ett smakfullt inrett växthus.
 
 Parasoll a la 70-tal.
 
 Jag gillar när det blandas högt och lågt.
Inte så tillrättalagt om ni fattar vad jag menar.
 
Odlas inte bara blommor och växter.
Här lite härlig chili.
 
 Här ett ställe i Rögle.
Ni som känner mig vet att jag älskar urnor.
Och varför inte hänga en hatt på väggen?
 
Ju ruffigare desto bättre 💛
 
Krukor är vackra som inredning.
Behöver inte vara någonting i dem!
 
 Sig-Britt och Jan spanar. 
 
 Parasoll med lite modernare stuk.
 
 Vila benen och ta in den goa energin.
 
 Dahlia! Hur vacker?
 
 Ja en hel rabatt faktiskt.
Kul idé att bygga upp med stenar så här.
Snyggt med 🙂
 
Gigantisk barrväxt!
 
 Vi hlttade en jättetrevlig indredningsbutik.
Pratar med syrran i telefon 😁
 
 Utflykten avslutades med en lunch
på Linnéaträdgården vid Maria Park.
 
 Mitt val föll på veganska kikärtsbiffar.
Så gott!
 
 Vi tog vägen om Ekhems Gård och jag 
fick gosa med den här lilla flickan endast 11v gammal.
Jag är käääär!
 
Väl hemma igen tog vi det lugnt i några timmar innan det var dags att ta tag i kvällsmaten. Lagade en rätt från Linas matkasse som smakade riktigt bra. Och viken härlig kväll sen! Vi kunde sitta ute och äta på altanen utan att frysa det minsta. Tack för det!
 
Souvlaki med grekisk sallad, pommes och Tzatziki. 
Mums!
 
Kvällen avslutades nere i vår "biosalong" och vi såg en italiensk deckare. Helt okej men somnade nog ifrån några gånger. Så trött!
 
Söndag och efter frukost tog vi oss en tur till Laholm i Jans och Sigbritts Volvo C70 Cabrolet. Fint även denna dag med andra ord. 
 
Vi har det bra, vi här bak i bilen..lala laaa...
 
Strosade en bit i stan och tog en liten enkel lunch på stadens torg. Ganska dött så här i slutet på sommaren och inte mycket som var öppet, så vi blev inte så långvariga.
 
Blev lite skönt häng ute på vår ena uteplats under eftermiddagen.
Bonus ville vara med 💛 Här med svärfar.
 
Även Sig-Britt tog plats.
 
Björn hade bakat pizzadeg så på kvällen blev det bak av napolitanska pizzor i vår pizzaugn. Blir så goda! 
 
In progress...
Voila! Goda och väldigt mäktiga.
Jag orkar bara en halv..
 
Efter en kaffe på maten var det dags för hemfärd för Jan och Sig-Britt. Vi avslutade kvällen med lite soffhäng innan det var dags att sova och ladda för en ny arbetsvecka. 
 
Tack för en trevlig helg!

Kommentera här: